sumatra-sulawesi - Reisverslag uit Padang, Indonesië van Carla & Jo Ampts - WaarBenJij.nu sumatra-sulawesi - Reisverslag uit Padang, Indonesië van Carla & Jo Ampts - WaarBenJij.nu

Door: carla en jo

Blijf op de hoogte en volg Carla & Jo

17 Oktober 2014 | Indonesië, Padang

Donderdag 16 okt.

In Bukittinggi naar fort de Kock geweest,, vroeger een verdedigingswerk waar commandant Markus de Kock de baas was.Het is nu een dierentuin waar vogels zitten en een paar andere dieren waaronder 2 olifanten, maar ze liggen wel aan een ketting.Dieren zien er niet goed uit en kooien veel te klein voor de vogels.Worden volgens mij niet zo verzorgd als bij ons, maar hier hebben ze denk ik niet de kennis die daarvoor nodig is.
Onderweg nog even bij een weverij binnen gelopen, heb een leuke blouse gekocht.De meiden in de winkel wilden allemaal met Jo op de foto, did vond dat heldmaal niet erg natuurlijk. Nog bij een watermolen gestopt waar rijst vermalen tot meel.Na een heerlijk kopje thee langs een wild stromende rivier een bezoek gebracht aan een 350njaar oud huis van de Minangkabauwers.Een houten huis op palen, er staan geen stoelen of tafels in, alleen matten, slapen doen ze in een soort bedstee, met 4 man op 2 vierkante meter.
Als verassing brachten armid en Adi ons naar een prachtig huis met mooie tuin, waar veel bruiloften gehouden worden.We zijn daar opnieuw getrouwd in traditionele huwelijkskledij, ik met een ontzettende grote hoofdtooi, wanneer ik lachte gleed die naar voren en moest hij weer recht gezet worden, dus niet te veel lachen en mijn hoofd omhoig houden.Prachtig gewoon, mooie foto's gemaakt.Helaas kunnen we ze niwt toevoegen, zijn kabeltje vergeten.
Daarna snel op weg naar Padang, wilden voor het donker daar zijn.Armin moest nog tanken, wat hi er op Sumatra wel eens een probleem is, in het oosten is vaak geen diesel en in het westen geen benzine, waarom weet ik niet, maffia volgens Armin.
Morgen vertrekken we naar Sumatra, dus geen verslag.