sumatra-sulawesi - Reisverslag uit Sipirok Janji Raja, Indonesië van Carla & Jo Ampts - WaarBenJij.nu sumatra-sulawesi - Reisverslag uit Sipirok Janji Raja, Indonesië van Carla & Jo Ampts - WaarBenJij.nu

Door: carla en jo

Blijf op de hoogte en volg Carla & Jo

14 Oktober 2014 | Indonesië, Sipirok Janji Raja

Maandag 13 okt.

Om 8.00 vertrokken met de boot naar Parapat, vandaar ri Sipirok.Nog een Batakdorp bezocht, toch weer anders dan die andere twee.Lekker stukje gewandeld, prachtige bloemen gezien, veel bougainville hier.Gestopt bij een ananasplantage waar een heel gezelschap van scr reizen stond.Natuurlijk mogen proeven daar, smaakt lekkerder dan bij ons, heerlijk sappig.
Lokale markt in Balige bezocht waar heel veel kippen en eenden te koop waren, je kunt een mooie uitzoeken en die kan dan voor je worden geslacht.
Weer veel groenten en fruit, veel soorten rijst en currys.
Langs de weg verkopen ze kalongs, vleermuizen,die worden hier gebruikt om soep van te maken, schijnt goed te zijn voor astma, kosten nog geen euro per stuk.Ik vond het maar niks, Jo natuurlijk stoer met zo'n bat op de foto.Mooie foto's gemaakt van de sawas onderweg.Vrouwen die daar aan het werk waren schreeuwden naar ons ulang, ulang, geld wilden ze hebben voor de foto's. Nog een pindafabriekje bezocht, De pinda's worden in een aantal bakken verdeeld en dan een aantal uren verwarmd op een houtvuur tot ze hard zijn, moeten regelmatig worden omgeschept.Na afkoeling worden ze gesorteerd en verpakt voor de verkoop.
Verder gereden naar de zwavelbronnen van Sipoholon.Jo is alleen gaan kijken met Armin want de paadjes zijn erg smal en glibberig, Armin vertelde dat er laatst iemand van Fox reizen was gevallen en een been had gebroken,dat wilde ik niet rriskeren.
Langs de weg was een man een hond aan het villen, die vindt dus de hond in de pot vanavond. Vreselijk om te zien, maar hier heel gewoon.Honden lopen hier allemaal los over straat.
Het was weer een lange dag vandaag, konden nog wat eten in hotel gelukkig.

• 14 Oktober 2014 - 19:12

Adolphine:

Hallo Carla en Jo,
    Dat is nogal wat zeg, vleermuizensoep, gekookte hond.
    Doe mij maar liever kokosnoot of ajam ofzo.
    Hopelijk is jullie maag en darmen bestand en hebben jullie nergens last van, al lijkt het nogal heftig allemaal.
    Maja voor de rest is het een groot avontuur, geweldig mooie verslagen over van alles en nog wat.
    Nog veel plezier, rust en geniet van de mooie dingen!

Groetjes
    Adolphine

• 15 Oktober 2014 - 00:33

Gerda En Guus:

Hé zus,

En wij ons in Nederland maar opwinden over honden die worden gebruikt voor proeven met pacemakers.... Heel leuk zo live te lezen wat jullie meemaken. Geniet er van !

Tags: dag 8 13 okt